21. decembra 2024
SW

ENGLISH BELOW


Psychedeličtí heavy rockeři Sonic Wolves odhalují podrobnosti o albu III. Sonic Wolves, známí svým těžkým, temným a drsným zvukem, čerpá inspiraci z hard rocku, proto-metalu, psychedelického rocku a blues 70. let, zároveň přináší svěží a odvážný přístup. Od začátku své činnosti v roce 2015 hráli Sonic Wolves po celé Itálii a Evropě. Společně pokračují v posouvání hranic a přinášejí silné kompozice, které rezonují u publika.

Alan – Ahoj bando. Je tomu více jak 12 let co existujete.

Vita – Ahoj Alane, ahoj všichni a moc děkuji za tento rozhovor. Ano, je to skutečně 12 let. Zdá se to jako včera, co jsme spustili tento projekt, který se původně jmenoval Tsutar. Vše se začalo v květnu 2012, když mě Kayt navštívila v Itálii z Los Angeles. Začali jsme jamovat a okamžitě jsme si všimli, že mezi námi dvěma je skvělé hudební spojení. Technicky to byl den, kdy byl Sonic Wolves počat. Mohu říci, že díky jejímu hudebnímu talentu jsem se do ní zamiloval jak do muzikanta, tak do ženy.
Kayt – Ahoj všichni. Když jsem přijela do Itálie navštívit a setkat se s Vitou, věděla jsem, že se nesetkám s amatérem a že je extrémně výjimečný. Čekal na mě na letišti Linate v Miláně, protože to bylo poprvé, co jsme se osobně setkali. Během šesti měsíců, které tomu předcházely, jsme strávili hodiny na Skypu, abychom se navzájem poznávali a zjišťovali, co bychom mohli společně vymyslet jako hudební cíl. Cesta za to stála, protože to šlo tak dobře, že jsem se rozhodla přestěhovat do Itálie. Vrátila jsem se do USA, abych si vyzvedla své věci, necelé 2 měsíce poté jsem popadla svou kočku Samoru ( zemřela 12. dubna), skočila do letadla a v červenci jsem byla zpět v Itálii. 25. Tehdy začala být kapela skutečně kapelou.
Nico – Ahoj všichni, je mi potěšením.


Alan – Na prvopočátku kapely stál kdo?

Kayt – Vita a já jsme založili kapelu, když jsem se v roce 2012 přestěhovala do Itálie. Po necelých dvou letech došlo ke změně v sestavě, která nás přiměla změnit název na Sonic Wolves. Po dobu 10 měsíců po změně názvu jsme byli Vita a já jedinými členy kapely. Až v létě 2015, kdy se k nám přidali P. Melotto a Diniz na kytary, měli Sonic Wolves kompletní sestavu.
Nico – jsem nový člen. Ke Kayt a Vitěovi jsem se připojil v srpnu 2022, Vita a já jsme přátelé téměř tři desetiletí. Kapela měla na Sardinii zarezervovaný festivalový slot, takže mě požádali, abych se naučil basové party pro případ, že by Kayt nemohla hrát kvůli problému s karpálním tunelem, který měla. Zkrátka, stalo se, že jsem obsadil místo bývalého kytaristy a odehráli jsme festival a o čtyři měsíce později jsme nahráli album III.
Vita – V období, kdy byli Sonic Wolves duo na konci roku 2014 a v polovině roku 2015, jsme složili, nahráli a vydali demo se Stefanem Toccim (ex Incoming Cerebral Overdrive) jako speciálním hostem na kytaru. O rok později byly ve čtyřčlenné sestavě znovu nahrány kytary a zpěv pro první album Before The End Comes.


Alan – za dobu své existence máte venku několik demo snímků, EP a tři dlouhohrající alba. Poslední nese název III. Vaše cesta tvorby?

Kayt – Kapela vznikla se záměrem hrát se stejným přístupem, zvukem a vnitřním vztekem, jaké měly kapely jako MC5, Steppenwolf, Grand Funk Railroad, Rainbow, Blue Cheer atd. na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Zvuk, který vychází, je trochu bastardizovaný těžkou rockovou hudbou, kterou jsme poslouchali, když jsme byli teenageři v polovině 80. a na začátku 90. let. Samozřejmě, život a jakékoli události, které prožíváme každý den, mají další obrovský vliv na naši hudbu a texty.
Vita – Hard rock a psychedelická hudba ze 70. let jsou samozřejmě hlavní inspirací pro Sonic Wolves, ale myšlenkou bylo nenapodobovat tyto kapely úplně. Od začátku jsme hledali osobitý zvuk inspirovaný tou úžasnou hudební érou, Kayt a já jsme vyrostli na heavy/thrash metalu, hard core a punku.
Nico – Sonic Wolves je určitě mixem všech těchto žánrů, ale v tom, co hrajeme, je i něco osobního.


Alan – Album s názvem III znamená že je třetí v pořadí? Nebo v tom máme hledat něco jiného?

Kayt – III je samozřejmě naše třetí album, ale to není hlavní důvod názvu. Vlastně název vyšel z původního konceptu obalu alba, který jsme měli na mysli před pár lety, když jsme pro něj začali psát písničky. Tématem všech písní je útěk, což může znamenat cokoli od doslovného útěk z vězení až po útěk z vězení mysli až po samotnou smrt. V původní myšlence obálky římská číslice III připomíná pruhy buněk a každý pruh v něm obsahoval výřez z našich tváří. Toto nové vydání není klasickým koncepčním albem, ale určitě všechny písně mají stejné koncepční téma.
Vita – Co se týče obalu, mysleli jsme si, že máme skvělý nápad a už jsme o albu hovořili jako o III. To bylo do té doby, než nám náš grafický kouzelník a drahý přítel Diogo Soares ze Soares Artwork přinesl krásnou obálku: kruh 3 vlků, kteří se věčně pronásledují. Bylo to bombastické na první pohled, takže jsme použili tuto grafiku a ponechali jsme název alba III, i když se obal změnil. Pořád to docela sedí. Název také vzešel z toho, že jsme power trio, z našeho původního nápadu s římskými číslicemi /  a ano, částečně proto, že je to naše třetí album.


Alan – Popiš nám rozdílnost III od předešlých alb.

Vita – Mezi našimi dvěma předchozími alby a III jsou dva hlavní rozdíly – produkce a sestava. Během nahrávání a mixování každého alba byly různé produkce v různých studiích a samozřejmě různé sestavy pro všechny tři alba. Kayt a já jsme napsali všechny písně obsažené v Before The End Comes a Sonic Wolves. Osobně si myslím, že by se některé mohly velmi dobře hodit do III, kdyby je hrála tato sestava a nahrál je Trai.
Kayt – Přidání se Nica na kytaru a našeho kamaráda Traie s jeho nahrávacím studiem konečně dalo kapele ten rock’n’rollový zvuk a nádech sedmdesátých let, který jsme hledali. Nico je skvělý kytarista a bubeník. Nikdy jsme necítili potřebu říkat mu, co má hrát nebo kterou kapelu má poslouchat, jen abychom se inspirovali, protože je velmi obeznámen s hard a prog rockovou scénou 70. let. Měli jsme větší volnost prozkoumat i tento aspekt naší hudby, protože všichni víme, jaký zvuk hledáme. Je to jednodušší, když každý ví, jaké vlivy použít, co si půjčit a co nechat. Práce s Traiem je velmi snadná. Je to velmi zkušený zvukař, který naslouchá vašim nápadům a zároveň se v jeho studiu budete cítit velmi pohodlně. Tyto všechny věci udělaly obrovský rozdíl.


Alan – K Argonauta records jste se dostali jak? Přeci jen, je to docela velký label.

Kayt – Gero a Argonauta Records jsme poznali díky našemu bývalému kytaristovi Aleovi v roce 2020. Měl zájem u nás vydat limitovanou edici EP, ze které se vyklubalo It’s All A Game To Me (vydáno v roce 2022). Obsahuje dvě originální písně na poctu našim rock’n’rollovým hrdinům Lemmymu a Cliffu Burtonovi. Tehdy jsme měli tuto nevydanou píseň, CCKL, která byla složena hned po Lemmyho pohřbu/vzpomínce v roce 2015, a vždy jsme si mysleli, že je dobrá pouze jako singl, ale Gero zvýšil ante a navrhl dvoupísňového EP. . Takže během uzamčení Covidu jsme složili Thee Ace Of Spades pro druhou stranu. Naštěstí jsme dokončili nahrávání CCKL jen pár dní před začátkem blokování.
Vita – Gero vždy projevoval zájem o pokračování spolupráce se Sonic Wolves po EP, takže jsme byli šťastní a poctěni jeho ochotou a nabídkou vydat také naše třetí album. Je to kamarád a moc fajn kluk, který ví, co chce.
Nico – Během několika posledních let, díky Gerovi, Argonauta Records zaujalo zasloužené místo na undergroundové scéně, jméno roste stejně jako label a seznam díky mnoha releasům skvělých kapel. Odvádí skvělou práci. Jsem velmi rád, že můžeme pracovat s Gero.


Alan – Na albu jste pracovali jak dlouho? 6 let? Tak aby jste si řekli, ano, toto je finální tvorba, kterou pustíme ven?

Vita – Když se podíváte na temnou stránku, šest let je dlouhá doba, mohli jsme vydat nové album mnohem dříve, ale mezitím se stalo mnoho věcí. Na druhou stranu, teď máme Nica a III by bez něj nebyl stejný. Před vydáním druhého alba Sonic Wolves už kapela skládala nový materiál pro III- Shapeshifter a Won’t Be Their Fool vznikly v letech 2017/2018. Když jsme v lednu 2020 přivedli nového kytaristu, měli jsme více nové hudby, ale o dva měsíce později Covid udeřil se všemi omezeními, které zpomalily proces skládání na více než rok. Nemohli jsme jít do zkušebny, protože to bylo jiném okrese, než kde jsme bydleli.
Nico – Když jsem se připojil k Sonic Wolves, Kayt a Vita už měli dost materiálu na nové album. Představil jsem demo s asi deseti skladbami z mého starého projektu. Takže jsme vybrali pět písní ze Sonic Wolves a tři z mého dema, abychom dokončili album. Díky tomu máme stále dost materiálu na vydání dvojalba, pokud budeme chtít.
Kayt – Ano, 6 let byla velmi dlouhá a bolestivá doba na nevydání nového plnohodnotného alba, to je pravda. Po vydání Sonic Wolves v roce 2018 a našem podzimním turné po EU jsme v roce 2019 museli vyměnit naše dva kytaristy na turné, právě když jsme začínali psát třetí album. Následně jsme připravili našeho tehdy nového kytaristu (kytaristy) k nahrání CCKL v roce 2020 pro EP. Pak, jak řekla Vita, Covid a lockdowns zasáhly, vrhly nás minimálně o další rok zpět, i když jsme připravovali B stranu EP, Thee Ace of Spades pro studio v roce 2021. Když přišlo vydání EP v květnu 2022 se starým kytaristou jsme odehráli několik závěrečných koncertů a pak jsme museli najít nového kytaristu – Nico. Takže, když jsme s ním začali hrát, potřebovali jsme ještě trochu času, abychom ho dostali do tempa s naším setlistem pro Monolithix Fest v Sardinii, který byl v říjnu 2022. Pak tu byl další problém, měla jsem operaci karpálního tunelu v březnu 2023. Neuvěřitelné – zlomila jsem si druhé zápěstí v říjnu 2023. Takže tyto dva problémy přispěly k tomu, že nás zpomalily něco produkovat. Krok za krokem jsme se mezi těmito problémy přeskupili, hráli živě (odehrála jsem 6 vystoupení se zlomeným zápěstím, když jsem čekala na operaci) Doufám, že se do studia vrátíme za rok. Náš aktuální setlist již obsahuje tři z nevydaných skladeb. Některé skončily jako klipy na našich instagramových a facebookových stránkách, pokud by naši fanoušci chtěli mít lepší představu o tom, co přijde.


Alan – Hráli jste všude v Itálii, ale i v celé Evropě. Kde všude jste si zahráli? A při vašich cestách, hráli jste i na Slovensku, nebo v Čechách?

Kayt – Sonic Wolves zatím bohužel nikdy nehráli v České republice ani na Slovensku a osobně jsem tam také nikdy nebyl. Ale rádi bychom si zde zahráli. Absolvovali jsme turné po Evropě, pouze západní/střední oblasti – Německo, Holandsko, Belgie, Dánsko, Velká Británie, Švýcarsko a Francie.
Nico – Jednou jsem hrál v Bratislavě a loni v říjnu v Praze s Mortuary Drape. V Praze to byl festival plný úžasných lidí a show byla naprosto skvělá.
Vita – V době mého Ufomammut jsem hrál dvakrát v Praze. Podruhé jsme měli na turné českého řidiče Zdeňka, který byl opravdu skvělý. Hrál jsem také na festivalu Brutal Assault a nelze slovy popsat, jak krásný ten festival je, pokud jste ho nikdy neviděli, zabijácká lokalita s velmi milými lidmi a štábem a úžasným pivem a trávou. Bylo to dechberoucí. V Bratislavě jsem nikdy nehrál, ale byl jsem tam, spolu s Berlínem, Prahou a Balatonem v roce 1996 o prázdninách.


Alan – K albu III  100% plánujete tvorbu předvést i na živo, a pokud možno opět v celé Evropě. Co máte zatím proplánováno?

Kayt – Nové album jsme již hráli živě celé, pracujeme na tour evropského turné na letošní podzim. Bohužel v poslední době není tak snadné si zabukovat koncerty (jsme otevřeni jakékoliv rezervaci, pozvánek – v případě zájmu kontaktujte náš FB nebo IG). Jsme připraveni hrát kdykoliv, kdekoli to půjde, takže nás sledujte!
Vita – Od roku 2018 do konce pandemie jsme měli booking agenta, který náhle zmizel, takže jak řekla Kayt, rezervace byla výzva. Kaytovy výše uvedené dvě operace na jejích zápěstích v březnu 2023 a únoru 2024 nevyhnutelně zpomalily normální proces kapely ještě více. Je to, jako bychom vystoupili z „vlaku“, ve kterém jsme byli, a je těžké znovu nastoupit.
Nico – Chceme propagovat III správným způsobem – hraním naživo, jak jen to půjde.


Alan – Jen okrajově, když už jsme zmínili Čechy a Slovensko. Znáte nějaké skupiny z těchto dvou zemí?

Nico – Ano, ve sbírce starých kapel Death / Black Metal z České republiky a Slovenska mám nějaké LP/CD, jako jsou Krabathor, Master’s Hammer, Root, Tortura, Torr, Gladiator a první výlisky jsou u těchto alb velmi vzácné . Znám jen pár rockových kapel ze 70. let z České republiky jako Lokomotiv GT nebo Test (eeeeee Maďarsko – Alan), ale nemám jejich hudbu.
Vita – Nikdo lepší než Nico nemohl odpovědět na tuto otázku, hahaha.

Kayt – Děkuji Nico \…/


Alan – Jedete koncerty k desce III, na který koncert nebo festival se nejvíce těšíte? A proč?

Vita – Jak jsme zmínili, v současné době nemáme zarezervovaných mnoho vystoupení, ale 4. května nás bude živě vysílat italské webové rádio Bang Bang Radio s 20 minutami živého vystoupení a pak dlouhým rozhovorem. Nemůžeme se dočkat této show, protože je to přímý přenos a je to naše třetí vystoupení v rádiu Bang Bang. Čekáme na potvrzení od pořadatelů festivalů, takže nechceme psát dopředu, kde budeme hrát.


Alan – Pokud vezmu jen rockovou, nebo metalovou hudbu všeobecně, tak Itálie je spíše na na melodický metal. Jak se vám hraje v Itálii? Máte zázemí nebo kluby kde se hraje psychedelic rock 70 let? Přeci jen, mladí lidé asi zrovna moc tento hudební styl nevyhledává.

Vita – Ačkoli Itálie měla skvělou progrockovou scénu v sedmdesátých letech a hardcore scénu v osmdesátých letech, není zde silná rock/metalová kultura ve srovnání s téměř všemi ostatními zeměmi, kde jsme hráli. Nicméně některé metalové nebo hardcore kapely jsou známé a sledované po celém světě, jako například Bulldozer, Negazione, Raw Power, Upset Noise, Death SS, Mortuary Drape, Paul Chain atd.
Kayt – Jako cizinec žijící v Itálii nemůžu říct, jaké to bylo před lety, ale co teď vidím, je země, která miluje metal, to ano, ale také se zdá, že má ráda doom, stoner a psychedelický rock, jen na menším měřítku. Samozřejmě záleží na kapelách a místě konání, ale viděla jsem velké davy pro tento styl hudby a také menší, ale nadšenější davy. Někdy si myslím, že jsem příliš Američan na to, abych sem stylově a hudebně zapadla, ale koho to zajímá? Je to všechno o hudbě, hraní a užívání si ji. Na našich vystoupeních moc mladých lidí nevidíme, a to je škoda, ale je to tak. Bohužel v Itálii se po Covidu všechno změnilo. Mnoho klubů muselo být navždy uzavřeno kvůli pandemii a omezením. Většina ostatních se snaží vyrovnat pokaždé, když se snaží zorganizovat nějaké akce. Je těžké získat místo. Navíc, jak zmínil Vita, náš booking agent zmizel, zvláště poté, co opustil Ufommamut, takže děláme, co je v našich silách. Není to však snadné.
Nico – Není snadné pochopit a sledovat, co mladí lidé chtějí, ale musím říct, že v poslední době má Itálie živou black metalovou scénu se spoustou festivalů a nových mladých kapel.


Alan – Díky za rozhovor, a snad se někdy, někde, na nějaké akci, koncertu uvidíme.

Vita  – Díky moc za rozhovor, bylo to skvělé a čest.
Nico – Uvidíme se na pódiu, díky za rozhovor.
Kayt – Děkujeme mnohokrát, vážíme si vašeho času a rozhovoru. Buďte zdrávi!



Psychedelic heavy rockers Sonic Wolves reveal details of album III. Known for their heavy, dark, and gritty sound, Sonic Wolves draws inspiration from hard rock, proto-metal, psychedelic rock, and 70s blues, while bringing a fresh and daring approach. Since the beginning of their activity in 2015, Sonic Wolves have played all over Italy and Europe. Together, they continue to push boundaries and deliver powerful compositions that resonate with audiences.


Alan – Hi Band. It’s been more than 12 years since you started playing.

Vita – Hello Alan, hello everybody and thanks a lot for this interview. Yes, indeed it’s been 12 years. It seems like yesterday since we started this project that was initially called Tsutar. Everything happened back in May 2012 when Kayt came to Italy from Los Angeles to visit me. We started to jam and we instantly noticed that there was a great musical connection between the two of us. Technically that was the day that Sonic Wolves was conceive. I can say that her musical talent is what made me fall in love both with the musician and the woman.

Kayt – Hello everybody. When I came here to Italy to visit and meet Vita, I knew I wasn’t meeting an amateur and that he was extremely special. He was at Linate airport in Milan waiting for me, as it was the first time we’d ever met in person. In the six months leading up to that we’d spend hours on Skype getting to know each other and finding out what we could dream up together as a musical goal. The trip was worth it because it went so well that I had decided to move to Italy. I returned to the US to collect my belongings and ship them, tie up loose ends, and less than 2 months later I grabbed my cat Samora (she actually just passed away on April 12th) jumped on a plane and was back in Italy on July 25th 2012. That’s when the band really started to be a band.

Nico – Hi everybody, it’s a pleasure and an honor being here.


Alan – Who was at the beginning of the band and who is new?

Kayt – Vita and I formed the band when I moved to Italy in 2012. After less than two years we had a line-up change that made us switch the name to Sonic Wolves. For 10 months following that name change, Vita and I were the only members in the band. It wasn’t until the summer of 2015 when P. Melotto and Diniz joined us on guitars, that Sonic Wolves had a full lineup.

Nico – I’m the new member. I joined Kayt and Vita in August 2022 but Vita and I have been friends for almost three decades. The band had a festival slot booked in Sardinia so they asked me to learn the bass parts in case Kayt wouldn’t be able to play due to a carpal tunnel problem she was having. Long story short, it happened that I took the former guitarist’s spot and we played the festival and then four months later we recorded III.

Vita – In the period when Sonic Wolves was a duo in late 2014 and half of 2015, we composed, recorded and released a demo with Stefano Tocci (ex Incoming Cerebral Overdrive) as a special guest on guitar. A year later, with a four member line-up, the guitars and vocals were re-recorded for the first album, Before The End Comes.


Alan – You’ve had several demos, an EP, and three full-length albums out in your lifetime. The last one is called III. Your creative path?

Kayt – The band was formed with the intention of playing with the same attitude, sound and inner rage that bands such as MC5, Steppenwolf, Grand Funk Railroad, Rainbow, Blue Cheer, etc., had back in late sixties and early seventies. The sound that comes out is bastardized a bit with the heavy rock music we were listening when we were teenagers back in the mid 80s and early 90s. Of course, life and whatever events we live everyday are another huge influence for our music and lyrics.  

Vita – Hard rock and psychedelic music from the 70s are obviously the main inspirations for Sonic Wolves but the idea was to not emulate those bands entirely. Since the beginning we were searching for a personal sound inspired by that amazing musical era but played by musicians who, like Kayt and I, grew up listening to heavy/thrash metal, hard core and punk.

Nico – Sonic Wolves’ music is a mix of all of those genres for sure but there is something personal too in what we play.


Alan – Does the album being called III means it’s third in line? Or should we look for something else in it?

Kayt – III is of course our third full length but it is not the main reason for the name. Actually, the title came from the original album cover concept we had in mind a few years ago when we started writing songs for it. The theme of all songs is escape, which could mean anything from literal jailbreaks to escaping the prison of the mind to death itself. In the original cover idea the Roman numeral III resembles cell bars and every bar contained a slice of our faces in it. This new release isn’t a classic concept album but certainly all songs have the same concept theme.

Vita – Regarding the cover we thought we had a great idea and we were already referring to the album as III. That was until our graphic wizard and dear friend Diogo Soares, of Soares Artwork, brought us a beautiful cover: a circle of 3 wolves chasing each other in perpetuity. It was love at first sight, so we used that graphic and we kept the title of the album III even though the cover changed. It still fit quite well. The name also came from the fact that we are a power trio, from our original Roman numeral/cell bars prison idea and yes, partially because it is our third album.


Alan – Describe the difference between III and the previous albums.

Vita – There are two main differences between our two previous albums and III – the productions and the lineups. There were different productions at different studios during the recording and mixing sessions of each album and of course different lineups for all three full lengths. Kayt and I wrote all the songs included in Before The End Comes and Sonic Wolves. Personally, I think that some of them could have fit very well in III if they had been played by this line-up and recorded by Trai.

Kayt – The addition of Nico on guitar and our friend Trai with his recording studio finally gave the band that seventies rock’n’roll sound and touch that we were looking for. Nico is a great guitarist and drummer. We’ve never felt the need to tell him what to play or which band to listen to just to get inspired because he’s very familiar with the hard and prog rock scene from the 70s. We were more free to explore that aspect of our music too, since we all know what sound we are looking for. It’s easier when everyone knows which influences to use, what to borrow and what to leave behind. Working with Trai is very easy. He’s a very experienced sound engineer who listens to your ideas while making you feel very comfortable in his studio. These things made a huge difference.


Alan – How did you get to Argonauta records? After all, it’s a pretty big label.

Kayt – We met Gero and Argonauta Records thanks to our former guitarist Ale in 2020. He was interested in releasing a limited edition EP with us, which turned out to be It’s All A Game To Me (released in 2022). It contains two original songs in tribute to our rock’n’roll heroes Lemmy and Cliff Burton. Back then we had this unreleased song, CCKL that was composed right after the Lemmy’s funeral/memorial in 2015, and we always thought it was only good as a single, but Gero upped the ante and made the great proposal of a two-song EP. So, during the Covid lockdown we composed Thee Ace Of Spades for the other side. Luckily, we had finished recording CCKL just a few days before the lockdowns started.

Vita – Gero always expressed interested in continuing a collaboration with Sonic Wolves after the EP so we were happy and honored about his willingness and offer to also release our third album. He’s a friend and a very nice guy who knows what he wants. 

Nico – Over the past few years, thanks to Gero, Argonauta Records took its deserved place in the underground scene, the name is growing as well as the label and the roster thanks to many releases of great bands. He’s doing a great job. I am very happy to work with Gero.


Alan – How long did you work on the album? 6 years? So for you to say, yes, this is the final creation, what had to be done?

Vita – If you look on the dark side six years is a long time, we could have released a new album way earlier but many things happened in between. On the bright side, we have Nico with us now and III wouldn’t have been the same without him. Before releasing the second album Sonic Wolves, the band was already composing new material for III- Shapeshifter and Won’t Be Their Fool were composed in 2017/2018. When we brought a new guitarist in January 2020 we had more new music, but two months later Covid struck with all the lockdowns and restrictions which slowed down the composing process for more than a year. We couldn’t go to the rehearsal room because it was under a different city hall jurisdiction than where we were living. 

Nico – When I joined Sonic Wolves, Kayt and Vita had already enough material for a new album. I also presented a demo with about ten tracks from my old project. So, we choose five songs from Sonic Wolves’ and three from my demo to complete the album. Thanks to this we still have enough material to release a double album if we want.

Kayt – Yes, 6 years was a very long and painful time to not release a new full length album, this is true. Typical band stuff gets in the way sometimes. After the 2018 release of Sonic Wolves and our EU tour that fall, we had to replace our two touring guitarists in 2019, just as we were starting to write this third full length. We subsequently got our then new guitarist(s) ready to record CCKL in 2020 for the EP. Then, as Vita said Covid and the lockdowns hit, throwing us back at least another year, even as we prepared the B side of the EP, Thee Ace of Spades for the studio in 2021. When the May of 2022 release of the EP came around, we played a few final shows with that guitarist and we then had to find a new guitarist- Nico. So, when we started playing with him, we still needed a bit more time to get him up to speed with our setlist for the Monolithix Fest in Sardegna we played in Oct. 2022. Then there was another issue, I had carpal tunnel surgery in March 2023 and unbelievably broke my other wrist in Oct of 2023. So, those two problems contributed slowing us down something fierce. Step by step, among these problems, we’ve regrouped, played live (I played 6 shows with a broken wrist while I waited for surgery), recorded and are already working on what it will be the successor of III. Hopefully we will be back in the studio again within a year. Actually, our current setlist already includes three of these new, unreleased songs. Some have ended up as clips on our Instagram and Facebook pages, if our fans would like a better to get an idea of what’s to come.


Alan – You played everywhere in Italy, but also all over Europe. Where did you play? And during your travels, did you also play in Slovakia or the Czech Republic?

Kayt – Sonic Wolves has unfortunately never played in Czech Republic or Slovakia so far and personally I’ve never been there either. Would love to bring the band there though! We did tour in Europe but only the west/central areas- Germany, Holland, Belgium, Denmark, UK, Switzerland and France.

Nico – I played in Bratislava once and in Prague last October with Mortuary Drape. In Prague it was a festival crowded with amazing people and the show was absolutely great.

Vita – In my Ufomammut period I played twice in Prague. The second time we had a Czech driver, Zdenek, for that tour who was really cool. I also played at the Brutal Assault festival and there are no words to describe how beautiful that festival is if you’ve never seen it, killer location with very nice people and crew and amazing beer and weed. It was breathtaking. 

I never played in Bratislava but I’ve been there along with Berlin, Prague and Balaton Lake in 1996 during a holiday, riding my chopper and enjoying a new world that was unfortunately denied for Western European citizens, and vice versa, just a few years earlier. 


Alan – For album III, you are 100% planning to perform the work live, and if possible again throughout Europe. What do you have planned so far?

Kayt – We’ve already been playing the new album live in its entirety and we are also working on booking a European tour for this autumn. Unfortunately, lately it’s not so easy to book shows (we are open to booking invitations and tips for shows though- contact our FB or IG if interested). We are ready to play this new release wherever we can, so be watching for us!

Vita – From 2018 till the end of the pandemic we had a booking agent who suddenly vanished, so as Kayt said, booking has been a hell of a challenge. Kayt’s aforementioned two surgeries on her wrists in March 2023 and February 2024 inevitably slowed the normal band process down even more. It’s as though we got off “the train” we were in and it’s tough to get onboard again.

Nico – We want to promote III in a proper way playing it live as much as we can.       


Alan – Only marginally, since we have already mentioned the Czech Republic and Slovakia. Do you know any groups from these two countries?

Nico – Yes, I have some LP/CD in my collection of old bands Death / Black Metal from Czech Republic and Slovakia such us Krabathor, Master’s Hammer, Root, Tortura, Torr, Gladiator, and the first pressings are very rare of those albums. I know just a few 70’s rock bands from Czech Republic like Lokomotiv GT or Test but I don’t have the records.

Vita – No one better than Nico could have answered this question, hahaha. Kayt – Thank you Nico \…/


Alan – Going to the shows for record III, which gig or festival are you most looking forward to? And why?

Vita – As we mentioned, we don’t have many shows booked presently, but on May 4th we’ll be hosted live on air by the Italian web radio Bang Bang Radio, with 20 minutes of live show and then a long interview. We can’t wait for this show because it’s a livestream and it’s our third Bang Bang Radio appearance. We also have a couple of show and fest confirmations we are waiting on.


Alan – If I only take rock or metal music in general, then Italy is more into melodic metal. How do you play in Italy? Do you have any places or clubs where 70s psychedelic rock is played? After all, young people probably don’t look for this style of music.

Vita – Although Italy had a great prog rock scene in seventies and hard core scene in eighties, there is not a strong rock/metal culture compared to almost all the other countries I’ve played. Nevertheless, some metal or hard core bands are known and followed worldwide such us Bulldozer, Negazione, Raw Power, Upset Noise, Death SS, Mortuary Drape, Paul Chain, etc.

Kayt – As a foreigner living in Italy, I can’t say what it was like years ago, but what I see now is a country that loves metal, yes, but also seems to like doom, stoner and psychedelic, just on a smaller scale. Of course, it depends on the bands and venue, but I’ve seen big-ish crowds for this type of music and smaller, but more enthusiastic crowds as well. Sometimes I think I’m too American to really fit in here stylistically, and musically but who cares? It’s all about the music, playing it and enjoying it. We don’t see a whole lot of young people at our shows, and that’s a shame, but that’s the way it is. Unfortunately, in Italy everything has changed after Covid. Many venues had to shut down forever because of the pandemic and the restrictions. Most of the rest are struggling to break even every time they try to organize some events. It’s hard to get a spot. Plus, as Vita mentioned, our booking agent disappeared, especially after he quit Ufommamut, so we are doing our best on our own. It’s not easy though.

Nico – It’s not easy to understand and follow what young people want but I have to say that lately Italy has a vivid black metal scene with a lot of festivals and new young bands.   


Alan – Thanks for the interview, and maybe we’ll see each other sometime, somewhere, at an event or a concert.

Vita – Thanks a lot for interviewing us, it was great and a honor.

Nico – We’ll see you on stage, thanks for the interview.

Kayt – Thank you so much, we appreciate your time and the interview. Cheers!