Rozhovor 02.05.2022 Semblant - HELLMAGAZINE

Prejsť na obsah
 
Samuel Sámel

SEMBLANT

 


Dnes to bolo trocha iné a pokecal som si rovno s dvoma hudobníkmi – Mizuho a Sergiom z vychádzajúcej hviezdy z horúcej Brazílie – Semblant. Kapela, ktorá nikdy nevyrazila na plnohodnotné turné a aj napriek tomu má miliónové čísla na Youtube. O tom, ale aj o tom, ako plánujú zvládnuť 20 koncertov za 21 dní alebo o tom, čo pozitívne priniesol do hudobnej scény COVID sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.

 
 

Poďme rovno na otázka, čo vy na to?! Vydávate nový album s názvom Vermilion Eclipse. Mohli by ste nám povedať, čo sa zmenilo od vášho posledného albumu Obscura a povedať nám, ako teda nový album znie?


Mizuho: Myslím, že je pre nás úplne novou skúsenosťou, lebo celý album sme skladali počas pandémie. Nevideli sme sa teda, vôbec sme nové skladby neskúšali. Takže to bolo tak ... no stretli sme sa všetci spolu až pri nahrávaní albumu a v tomto smere to bolo dosť odlišné. Ale mám pocit, že to celkom funguje a ak mám byť úprimná, je to pre mňa náš najobľúbenejší album.
Sergio: Ak môžem niečo také povedať, na tej pandémií bolo aj niečo pozitívne, ak je to teda vôbec možné. To, ako sme sa mohli ponoriť do skladania skladieb v izolácií bolo jedinečné, lebo sme strávili doslova mesiace bez toho, že by sme spolu boli v skúšobni, bez toho, že by sme sa videli, bez toho, že by sme mohli absolvovať svoju bežnú rutinu, ako fitko, skúšanie, chodenie do kina, ...
  
Mizuho: Prácu ...
  
Sergio: Och áno. Hlavne bežná práca. A takéto rozpoloženie nám dovolilo, aby sme sa úplne ponorili do skladania, takže texty a skladby majú svoje prepojenie a nie je zámerné. Skladby proste spolu plynú naprieč celým albumom a to je prvý krát, čo sa nám také čosi stalo. Nikdy sme nepísali koncepčný album, ale po prvý krát cítime medzi skladbami takto silné prepojenie.
  

Mohli by sme zájsť aj trocha do detailov toho, ako Vermilion Eclipse vlastne znie?

 
Mizuho: Je o čosi tvrdší ... teda, o dosť tvrdší ako Obscura. Pri albume Lunar Manifesto sme mali veľký úspech po tom, čo sme ho v 2014 vydali – vďaka bohu. Ale pri albume Obscura sme si prechádzali ťažkými časmi. Preto bol pre nás proces skladania dosť ťažký, ale chceli sme, aby zvuk albumu – chceli sme aby bol o čosi ľahší, lebo texty skladieb boli dosť intenzívne, vieš. Pri Vermilion Eclipse sme chceli ísť naspäť k nášmu prirodzenému zvuku, takže je o čosi tvrdší, temnejší a záhadný. Myslím, že sa bude ľuďom páčiť.

Sergio: Áno! Lunar Manifesto je albumom, ktorý ukazuje našu podstatu, ale Obscura reflektuje temnejšie obdobie kapely a znie o dosť inak, s výrazným nasýtením. Je extrémne organický. Vermilion Eclipse je ale návratom k našej podstate, presne ako povedala Mizuho.

Mizuho: S albumom Obscura sme chceli znieť o dosť surovejšie a preto je aj Obscura o čosi detailnejšia.

Sergio: Je to album s extrémnymi partami, máš na albume Vermilion Eclipse pár fakt extrémnych skladieb. Samozrejme, aj na Lunar Manifesto boli 2-3 skladby, ktoré obsahujú extrémnu esenciu, ale Vermilion Eclipse ukazuje našu tvrdšiu stránku. Je to o dosť temnejší a tvrdší album. Môžeme to tak opísať.

Z toho, čo hovoríte je pre vás prirodzenejší tento tvrdší zvuk, správne?


Sergio: Áno! Je pre nás oveľa prirodzenejšie písať skladby tohto typu. Celý album sa nesie extrémne prirodzene čo sa týka melodických, tvrdších, tajomných a atmosférických častí. Myslím, že Vermilion Eclipse nás ukazuje úplných.

Mizuho: A momentálne sme zároveň najpozitívnejší, takže sme chceli robiť veci, ktoré fakt fungujú. Chceli sme turné, veľké videoklipy a momentálne sme pozitívnejšie naladený ako pred tým.

Sergio: Áno, naša činnosť ako kapely je teraz v porovnaní s tým, keď sme nahrávali album Obscura pozitívnejšia. Je to skvelé pozorovanie. (Smiech)

Keď sa bavíme o videoklipoch, vydali ste k albumu už dva single s klipmi, ktoré mali fakt dobrú odozvu. Čo to pre vás znamená a ako to ovplyvnilo to, čo plánujete v blízkej budúcnosti?


Mizuho: Veľmi sa tešíme z reakcií, ktoré na single dostávame. Ten, čo sme vydali minulý mesiac má už 400 tisíc videní na Youtube a náš najnovší singel Enrage, ktorý sme vydali pred týždňom a pol má už 300 ...

Sergio: 320!

Mizuho: Čo?

Sergio: 320 tisíc videní. (pritakáva)

Mizuho: Fakt?! To som netušila! Tak teda 320 tisíc videní. Je to úžasné, ale myslím, že online máme fakt obrovské publikum. Nie sme kapela, ktorá by hrala veľa turné. Vlastne, turné, ktoré ideme mať v Európe v júli ide byť naše prvé turné vôbec! Akože v histórií kapely. Bude to dosť iné, ale veľmi sa tešíme z toho, že momentálne dostávame reakcie aké dostávame.

Sergio: Vieš, jasné, že sme hrali nejaké tie koncerty, niekedy aj viac po sebe – dva alebo tri koncerty za sebou ...

Mizuho: Nie so mnou! To bolo ešte v starej zostave!

Sergio: V aktuálnej zostave, ktorá funguje už nejakých 12 rokov sme nikdy nezažili skutočné turné, nakoľko Brazília je krajina kontinentálnych rozmerov. Je tu extrémne ťažké hrať turné, ktoré má kvalitu a garanciu, že všetko bude fungovať. Takže čakáme od dôb albumu Lunar Manifesto, ktorý mal mať dve turné v USA, ale kvôli nášmu starému vydavateľstvu boli zrušené. Nebola to dobrá skúsenosť, fakt môžem povedať, že naša skúsenosť s Davidom Ellefsonom z Megadeth alebo jeho starým vydavateľstvom v USA nebola vôbec dobrá. Úplne iný prístup sme zažili po tom, čo sme podpísali kontrakt s Frontiers records z Talianska, lebo podpora z ich strany je úplne úžasná už od začiatku a rozbehli sa aj veci okolo bookingových agentúr a jednaní okolo turné. Teraz teda konečne stojíme pred tým, že ideme hrať 20 koncertov v rade.

Nikdy ste teda nemali plnohodnotné turné – ako plánujete zvládnuť 20 koncertov za 21 dní?


Mizuho: Netušíme. (Smiech)

Sergio: No, máme veľa skúšok, veľa chodíme do fitka, ale – úprimne – nemáme potuchy. Proste len tvrdo makáme na tom, aby sa to podarilo a našu vieru vkladáme do toho (Mizuho sa smeje), aby sa táto misia úspešne podarila. (Obaja sa smejú)

Mizuho: Ale myslím, že to bude sranda. Budeme hrať s kopcom skvelých kapiel. Bude tam Secret Rule z Talianska, Structural, Dying Phoenix, Strykers, ...

Sergio: As I May z Fínska, False Memories – naši kolegovia z vydavateľstva a skvelí priatelia, ktorým sa Semblant veľmi páči a nakoľko jedna z kapiel z pôvodného line-upu nemá voľno v čase turné, False Memories sa k nám pridá. Bude to zábava.

Toto je 3 krát preložené turné, ak sa teda nemýlim. Čo máme očakávať, čo sa týka show?

 
Mizuho: Myslím, že bude skvelé stretnúť sa s našim publikom prvý krát skutočne naživo. S tými ľuďmi sme doteraz komunikovali len online. Bude super konečne sa s nimi stretnúť aj naživo.

Sergio: Naša skúsenosť s Európskym publikom je zatiaľ len virtuálna, takže to bude veľké, predsa len, budeme to ťahať po prvý krát naživo. Veľmi sa na to tešíme. Samozrejme, že sa trocha bojíme, aby sme všetko fyzicky a mentálne zvládli, aby sme priniesli zaujímavý merch pre našich fanúšikov, takže čakáme, čo bude...

Mizuho: Bude to trocha prekvapenie.

Toto možno bude trocha drzá otázka, ale prečo by ľudia mali prísť na váš koncert aj napriek tomu, že niektorí o vás ako kapele nikdy nemuseli počuť? Je tu veľký hlad po živých koncertoch, takže všetci pozerajú, kde by mohli ísť. Prečo práve na ten váš?


Mizuho: Lebo sme super. (Obaja sa smejú) Sme super, sme Brazílčania ...

Sergio: V minulosti sme mali skvelé koncerty, kedy sme prinášali vlastné pocity. Sme verní tomu, čo robíme a to vieme ponúknuť aj naživo. Z kopy festivalov, ktoré sme hrali za tie roky – vždy sme ponúkli skvelé koncerty a to je názor, ktorý sa nám dostával dlhé roky nie len od publika, ale aj od producentov a hudobníkov – od kapiel, ktoré s nami zdieľali pódium – dokonca aj kapely na oveľa vyššej úrovni ako napríklad Moonspell, Alissa White-Gluz kým spievala v The Agonist, naši priatelia z Angra a Shaman, Sabaton, ReVamp, Evergrey. Veľa priateľov nám hovorilo, že turné v Európe alebo USA musíme spraviť, že naša show musí byť videná, takže ...

Mizuho: Hlavne Moonspell!

Sergio: Áno, hlavne Moonspell! Fernando je náš skvelý priateľ a vždy, keď príde reč na Brazíliu, hovorí o nás. Myslím, že publiku to musíme ukázať. Rozhodne vieme priniesť skvelú show a môžem povedať, že vždy sa radi pozeráme na živé koncerty, čo nám pomáha ponúknuť to najlepšie čo vieme ponúknuť.

Nepríde mi správne pýtať sa vás na vaše zvyky počas turné, ale aké sú vaše zvyky pri koncertoch?

 
Mizuho: Myslím, že všetci máme nejaké tie zvyky – každý z nás má to svoje a ja mám jeden špecifický ... (Mizuho sa začala smiať)
 
Sergio: A do prdele...
 
Mizuho: (Stále sa smeje) Vždy musím pred koncertom počúvať Britney Spears – vždy. A to fakt.

Sergio: Oh, do riti. Fakt – tancuje, spieva si – to je jej rozcvička.

Mizuho: Áno, vždy, ale len v backstagei! Uvoľňuje ma to!

Sergio: Pre mňa je koncert alebo dav pomerne bežná vec, nakoľko mám tu v našom meste posledných 20 rokov metalový klub – 12 rokov na tomto mieste, ale pred tým som mal iný klub. Máme kapely tri krát týždenne posledných 12 rokov – možno 7 až 9 kapiel týždenne – kapely z Brazílie, zo zahraničia, dokonca aj veľkých umelcov. Pracujem na tejto scéne už 22 rokov, takže pre mňa je rozcvička len voda – pivo a tvrdý alkohol je len po koncerte ...

Mizuho: Počkaj, ale pred každým koncertom musíš cvičiť a robiť kliky ...

Sergio: Áno, lebo na pódium potrebujem ísť spotený.

Mizuho: A s napumpovanými rukami. (Smiech)

Sergio: Ale no tak, robí to aj chlapík z Behemoth a je to úžasné. A ten tréning pred koncertom a to, že na pódium spotený všetko uľahčuje – začať spievať výšky alebo chrapláky, s aktivitou na maxime. Moja rozcvička je proste potrebná.

Počas vášho Európskeho turné máte presne jeden voľný deň – ako vyzerá váš ideálny deň voľna, ktorý sa počas tohto turné ale nepodarí?

 
Mizuho: Mojím ideálnym voľným dňom by bolo, že by som bola skutočným turistom – aby som mohla navštíviť mesto a všetky tie miesta, ale náš jeden voľný deň bude zahŕňať cestovanie, takže ... (Smiech)

Sergio: Je to ťažké, keď máš len pracovať. V Európe som už bol a všetky moje zážitky z letných festivalov a koncertov, ale aj z toho, keď som bol ako turista, vždy to bolo skvelé. Hlavne, keď hovoríme o Slovensku!

Počkaj, bol si už na Slovensku?

 
Sergio: Áno! Bol som v Bratislave. Veľmi radi by sme u vás strávili aj nejaký ten voľný čas, kopce – Karpaty a všetky vaše historické pamiatky, ale vieš ... možno nabudúce.

Mizuho: Všetko, čo teraz budeme vidieť bude miesto koncertu a tour bus.

Sergio: Miesto koncertu, tour bus a milý ľudia ... a hlavne najviac spánku, ako sa len bude dať.

Máme za sebou dosť ťažké roky poznačené pandémiou, ktoré ale, snáď, už končia – ako z vášho pohľadu ovplyvnili hudobný priemysel?


Sergio: Myslím, že začalo množstvo rôznych experimentov, pri ktorých sa kapely snažili vyriešiť problém koncertov. Jasné, že sú tu kapely ako Night Flight Orchestra – vedia spraviť koncert úplne úžasným spôsobom. Potom sú tu kapely ako Powerwolf, ktoré priniesli vynikajúce živé koncerty. To isté platí o kapelách ako Epica, Cradle of Filth, no pre väčšinu kapiel, ktoré ostali v bežných podmienkach to bola obrovská výzva. Hlavne v Brazílii. Celá táto situácia nás zaskočila nepripravených, všetci sa snažili robiť všetko pre to, aby nejak oslovili svoje publikum s tým, že pokračujú v začatej činnosti. Čo sa týka nás – po tom, čo sme zistili, že turné sa proste nekoná, keď sme mali len týždeň po vydaní albumu a všetko sa zastavilo a začalo sa zatvárať, dohodli sme sa, že začneme písať doposiaľ najlepší album našej kariéry.

Mizuho: Pandémia začala 14 dní pred tým, ako sme mali vyraziť na turné, takže to bolo dosť frustrujúce. Museli sme sa postarať aj o svoje firmy, lebo každý z nás má okrem tohto ešte štandardnú prácu – ja mám svoj podnik, Sergio má klub, proste sme sa o ne museli postarať.

Sergio: Presne tak, kvôli rodinám a kvôli budúcnosti – nevedeli sme ako dlho toto obdobie potrvá. Nemali sme čas spraviť nejaký veľkolepý koncert. Na to, aby si niečo takéto spravil naživo potrebuješ kopec plánovania a silné zázemie. Samozrejme, že by sme to mohli spraviť u nás v meste – máme tu skvelé priestory a podmienky, ale všetko bolo zatvorené. Lockdown tu bol veľmi tvrdý. Priam extrémny. Nemohli sme robiť nič, len sedieť doma. Jediné, čo sa nám podarilo priniesť z albumu Obscura, ak teda nehovoríme o bežných singloch, bola lockdownová verzia skladby „Daydream Tragedy“. Rozhodli sme sa trocha počkať a priniesť našu show naživo, ale myslím, že pre hudobný trh to bol šok. Malo to ale jedno pozitívum – myslím, že ľudia v tom čase už boli presýtení koncertami.
Mal si dva rozdielne koncerty v jeden deň, mohol si ísť len na jeden a tak si si v
yberal, rovnako si si vyberal medzi festivalmi, nešiel si na mladú kapelu, lebo veď počkáš na ďalšie turné a podobne. Teraz dávame koncertom a festivalom skutočnú hodnotu, podobne aj fyzickým albumom – predaje platní a CD dosahujú rekordné čísla. Hlavne ak to porovnáš s obdobím posledných 10 rokov a nárastom digitalizácie celého hudobného trhu. Myslím, že sme sa dožili znovuzrodenia hudby a jedno, čo ma fakt teší je, že sa nenaplnila predpoveď časopisu Billboard – hovorili niečo ako „Momentálne žijeme dobu singlov. Zabudnite na albumy, nahrávajte len krátke skladby dlhé dve minúty. Čo, nahrávajte minútové single.“ Začalo dokonca hnutie, ktoré chcelo nahrávať 30 sekundové skladby a tvrdilo, že to je budúcnosť hudby. A odrazu prišiel gigant ako Iron Maiden a vydal album plný dlhých skladieb, ktorý dosiahol rekordy predaja a množstvo kapiel začalo vydávať skvelé albumy s špeciálnymi vydaniami a dlhými skladbami. Dokonca aj my – vydali sme skladbu dlhú 10 minút, čo je naša najdlhšia skladba. Znovuzrodenie hudobnej scény sa deje po celom svete a je to úžasné. Opäť zažívame vypredané koncerty, vypredané špeciálne edície albumov, kapely dosahujú najlepšie čísla predaja za dekádu – kapely ako Helloween alebo Iron Maiden. To je môj stručný pohľad na to, čo sa dialo posledné dva roky.

Spomenul si streamované koncerty. Registrujem tri typy takýchto koncertov: prvý je Sabaton, ktorý púšťal staršie koncerty nahrané pred živým publikom; druhým Corey Taylor, ktorý streamoval živý koncert na veľkom pódiu bez divákov a ako posledný príklad môžeme spomenúť Powerwolf alebo Behemoth, ktorí ponúkli úplne iný typ koncertu – niečo ako mix filmového a koncertného zážitku. Aký je váš názor na tieto prístupy? Ktorý preferujete?


Sergio: Boli úžasné. Videl som všetky, ktoré si spomenul. Všetky boli skvelé, hlavne ale ten od Behemoth. Dokonca aj koncert Katatonia z vnútra štúdia bol úžasný. Páči sa mi riešenie veľkých kapiel, ktoré majú zázemie a vedia ponúknuť niečo obrovské. Hlavne, keď ponúknu aj svoju najnovšiu tvorbu. Nahromadili úžasné diskografie, takže vedia ponúknuť niečo veľké aj bez publika, len aby si udržali publikum, ktoré baží po niečom peknom. Je skvelé, že našli spôsob ako to spraviť. To by bolo niečo, čo by sme chceli spraviť, ale tu v Brazílii sme nemali také možnosti. Zákon bol príliš tvrdý. Hlavne v našom rodnom meste, nemohli sme sa stretnúť ...

Mizuho: Nemohli sme ani opustiť dom.

Sergio: ... ak by sme to spravili v našom vlastnom priestore, v našom dome – potrestali by nás, ak by niekto zavolal políciu. Brazília dosť trpela lockdownom a bolo to tu fakt extrémne. Nehovorím, občas sme sa v tajnosti stretli, ale to len dvaja, maximálne traja ľudia. Tie koncerty proste neboli možné ...

Mizuho: ... bolo by super spraviť niečo také. Ja som videla koncerty Epica a Within Temptation a bolo to proste perfektné.

Toto je niečo, čo ma dosť zaujíma. Ste kapela, ktorá funguje pomerne dlho, ale nikdy ste neboli skutočne na turné – to je niečo, čo v dnešnej dobe kapela proste musí robiť – a predsa ste dosiahli relatívne veľký úspech. Aký je váš recept na niečo také? Je veľa mladých kapiel, ktoré majú problém sa presadiť a takýto tip by im mohol pomôcť.

 
Mizuho: Vždy sme dosť veľa energie venovali na internet. Keď sme vydali naše prvé video What Lies Ahead, nejak sa stalo virálnym a dodnes vlastne nevieme prečo. (Smiech) Ale potom sme získali pomerne veľké publikum na sociálnych sieťach, veľa ľudí nás sledovalo a vždy, keď sme vydali niečo nové, dosť sa zapájali ... nemáme nejaký recept, ako na to. Proste sme to robili najlepšie, ako sme vedeli vždy, keď sme niečo robili a myslím, že to bolo to, čo fungovalo. (Smiech)

Sergio: Veríme v našu hudbu. Skutočne veríme v to, čo robíme. Takže občas sa vytrápime a občas nám naše vydavateľstvo nedá extra rozpočet na pekný videoklip, čo sme vždy chceli, a tak investujeme nejaké extra peniaze z rozpočtu kapely, kde zhromažďujeme peniaze, ktoré máme vďaka predošlým počinom a chceme ich ďalej otočiť.

Mizuho: Ono to vlastne bolo tak, že v ére albumu Lunar Manifesto to bolo tak, že sme ako kapela platili za všetko, vydavateľstvo nám nijak nepomáhalo.
 
Sergio: A stále nám dlžia slušné peniaze. (Smiech) Hovorím o EMP, aby bolo jasné. Ale robili sme najlepšie, čo sme vedeli, aby sme mohli priniesť skvelé klipy, skvelú hudbu. A verili sme v to, čo sme robili. To je asi skutočný recept. Vždy to rob najlepšie ako vieš a nesprávaj sa ku kapele ako ku koníčku alebo dobrodružstvu. Správaj sa ku kapele ako k niečomu dôležitému, ako k firme. Tak, ako investuješ do firmy, keď ju rozbiehaš. Musíš ťahať ešte jednu prácu, aby si zaplatil všetky účty.

Mizuho: A snaž sa našetriť, aby si mohol pracovať s profesionálmi a producentami, lebo to fakt spôsobí citeľný rozdiel. Keď pracuješ s tými správnymi ľuďmi.
 
Sergio: A študuj – a nie len nástroj alebo prácu s hlasom, ale aj trh – to ako funguje, ako pracuje nahrávacia spoločnosť. Aby si vedel typy správania a zmlúv, ktoré ťa ovplyvnia, keď ich podpíšeš.

Mizuho: Niekedy si ľudia myslia, že niečo vyzerá dosť lacno – napríklad to naše prvé video, ktoré sa stalo virálnym. A ono vlastne lacné aj bolo. Spravili sme ho ale najlepšie ako sme vtedy vedeli. Naši fanúšikovia to vidia.

Sergio: (prepočítava brazílsku menu na Euro) Koľko nás to stálo? (Prekvapene) Nás to stálo v prepočte 200 Euro! (Smiech) What Lies Ahead sme nahrali za 200 Euro! (Obaja sa smejú) Ale bolo to všetko, čo sme vtedy mali.

Mizuho: A teda okrem toho sme ho museli nahrať dva krát, lebo prvý krát sme stratili nahrávku. Stratili sme kompletný materiál. Takže sme ho museli natočiť nanovo a to, čo sme vydali je až druhá verzia klipu.

Sergio: A všetko, čo sme na klip minuli bolo 200 Euro. Potom – pri klipe Dark of the Day, ktorý má 7 miliónov videní – sme minuli trocha viac. Videli sme, že video malo úspech a tak sme do toho vložili viac a mali sme 500 Euro. (Mizuho sa smeje) A na Brazíliu to bolo dosť. Takže na klipy What Lies Ahead a Dark of the Days, ktoré majú k dnešnému dňu spolu 41 miliónov videní sme minuli dokopy 700 Euro. Poznám chalanov z Evergrey, sú to priatelia a vždy majú úžasné klipy od Revolver Films s Patricom Ullaeusom – chlapíka, ktorého uznávam. No ale náklady na tie videá sú pre nás extrémne vysoké. Za to, čo európska kapela týchto rozmerov dá za klip si tu v Brazílii kúpiš apartmán. (Obaja sa smejú) Robíme to najlepšie, čo vieme a to je skvelý recept – vždy zo seba vydajte to najlepšie v každom možnom detaile.

Čo považujete v súvislosti s hudbou za svoj najväčší úspech?


Mizuho: What Lies Ahead. Naše prvé video, What Lies Ahead, ktoré má 34 miliónov videní. Bol to náš úplne prvý klip. Ale máme aj ďalšie, ktoré si viedli celkom dobre – Dark of the Days so 7 miliónmi videní, Incinerate so 4 miliónmi videní alebo Mere Shadow, ktorý má 1,5 milióna. Mere Shadow bol prvý singel z albumu Obscura, takže je dosť čerstvý.
 
Sergio: Dokonca aj naše najnovšie single sú na tom dosť dobre a rýchlo získavajú super čísla.
 
Mizuho: Dokonca, náš najnovší singel Enrage je naším najúspešnejším klipom počas prvého týždňa po vydaní.

Aký je váš najväčší hudobný sen?


Sergio: Toto je náročná otázka.
 
Mizuho: Živiť sa hudbou. Myslím, že to je najväčší sen každého hudobníka, lebo ako som hovorila, všetci máme aj normálne zamestnanie. A chceme hrať naživo najviac ako to len pôjde.

Sergio: Hlavne tu v Brazílii – metalová hudba je tu dosť veľká, ale nie je zrovna najpopulárnejšia. Nie je to masová záležitosť. Skôr je to underground. Dominantný tu je funk, tradičné country a tento žáner tu je masívny. Do takej miery, že si to nevieš ani predstaviť. Títo hudobníci si po 1-2 rokoch na scéne stavajú vily a majú obrovskú kariéru. Čo sa týka metalu, živiť sa len hudbou je takmer nemožné. Máš tu ale pár kapiel ako Krisiun, Angra, Crypta, Nervosa, Sepultura, náš najznámejší predstaviteľ.

Mizuho: Ale na to, aby si niečo znamenal musíš získať fanúšikov mimo Brazílie.
 
Sergio: Takže ja vlastne môžem odpovedať úplne rovnako. Živiť sa hudbou.
 

Spomenuli ste to niekoľko krát, ale aké máte teda bežné zamestnania?

 
Sergio: Hudobný klub je mojím jediným zamestnaním, lebo keď vlastníš klub, musíš robiť podobne veľa ako doktor v nemocnici. Veľa sa toho deje pred, počas aj po akcií. Keď pracuješ každý deň s nejakými veľkými spoločnosťami, komunikujem s množstvom ľudí z produkcie, ale fakt musíš pracovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni a to je aj to, vďaka čomu sme prežili pandémiu. Veľa klubov tu v Brazílii muselo zavrieť. A to hovorím o stovkách. My sme ale robili všetko, čo sme vedeli a nakoniec sme to dali. Momentálne sa vraciame do štádia, kedy máme 300-500 ľudí každý deň, takže môžem povedať, že to ide celkom dobre.
Mizuho: A ja mám bubble tea shop ...

Sergio: Niečo neskutočne chutné!

Mizuho: Teraz je to už 6 rokov, čo ho mám. Náš klávesák ...

Sergio: ...posledných asi 20 rokov robí pre komunikačnú spoločnosť – jednu z najväčších telekomunikačných spoločností, ktoré tu sú. Majú kopec dcérskych spoločností – je to proste niečo obrovské. Gitarista Juliano vyučuje angličtinu a prekladá knihy a časopisy z angličtiny do portugalčiny. Thor, náš bubeník, je učiteľ hry na bicie a okrem toho robí, vlastne odkedy si pamätám, elektro inžiniera. Okrem toho má aj vlastné nahrávacie štúdio. Johan, basák, je na plný úväzok učiteľ hry na basu. To sú tie naše bežné životy.

A toto je za mňa koniec. Ďakujem vám krásne za váš čas a dúfam, že sa v júli vidíme v Bratislave!

 
Mizuho: Ďakujeme, že si nám dal priestor a strašne sa tešíme, že prídeme do Bratislavy! Bude to kopa srandy!
Návrat na obsah