Recenzia 19.04.2023 Metallica - HELLMAGAZINE

Michal Roháč • 4/10

METALLICA - 72 Seasons

Očakávaný, ale aj dlhodobo kritizovaný album. Pôvodne som ani nechcel písať recenziu na album, pretože Metallica u mňa skončila dávno a ich albumy, respektíve občas vypočul nejaké skladby, tak moje presvedčenie, že už len boli na vrchole len utvrdzovalo. Ale vydanie nového albumu sprevádzala masívna kampaň, ale aj búrlivé diskusie fanúšikov metalu. Tak po jeho vydaní v rámci objektivity, nech len nehodnotím na základe uverejnených skladieb pred vydaním si ho vypočujem celý. Takže táto recenzia bude len zmes mojich dojmov z aktuálneho albumu. Z dvanástich skladieb som už niektoré poznal a zvyčajne kapely svojim fanúšikom v predstihu prezentujú najlepšie skladby, tak v prípade Metallicy tu zvolili opačný postup a to takpovediac najlepšie čo tvorí jadro albumu bolo skryté až do oficiálneho vydania. Album totiž obsahuje lepšie skladby ako tie, ktoré mali poslucháčov nalákať. Po hudobnej aj textovej stránke kapela išla na vysokú kvalitu a nie žiadny prvoplán, ale aj tak mi to celé pripadá také vykonštruované. Alebo aj snaha dať každému fanúšikovi to čo si žiada. Ale to je nemožné, pretože na nich vyrástli generácie a každá generácia si obhajuje určité ich obdobie. Nepochybne určitý hudobný progres má mať každá kapela, ale Metallica si týmto vývojom vychovala rôzne kmene a preto aj názory na novinku boli rozporuplné. Vlastne ako celý album. Niekedy má v sebe určitú silu a aj fanúšik staršej tvorby sa chytí, ale vzápätí nasleduje veľký hudobný prechod. Možno si len treba povedať že to chce čas a album si znovu s odstupom času vypočuť. Avšak v súčasnej dobe vychádza mnoho albumov a tak už teraz viem, že ku tomuto sa asi nikdy nevrátim. Pár dobrých námetov neberiem ako dôvod do ďalšieho sileného počúvania a radšej si viac krát pustím albumy, alebo kapely ktoré ma zaujali viac.