Recenzia 20.11.2022 Dragonhammer - HELLMAGAZINE

Samuel Sámel • 8/10

DRAGONHAMMER - Second Life

Talianski epic/power metalisti DRAGONHAMMER vydávajú po piatich rokoch svoj v poradí piaty album. Tú epickú zložku žánru pomerne rýchlo odhaľuje už intro, „Prelude to Conquest“, po ktorej sa tempo zrýchli. A to priam pekelne. „Kingdom of the Ghosts“ ponúka rýchle, energické predstavenie toho, čo môžeme čakať. A skladba má všetko – rýchlosť, výšky, sóla. Je to skôr staršia škola, bez modernejších prvkov, ale poctivá a kvalitná. Pre vybalansovanie tempa mierne spomaľujeme pri „Diamond of Peace“ – mierne epickejšia, v strednom tempe (ak berieme ako mernú jednotku album ako celok, nie bežné normy ... tie tu neplatia). Ďalšie epické intro sa nám dostáva so skladbou „Into the Warrior´s Mind“, ktorá je so svojimi takmer siedmimi minútami najdlhším kúskom albumu. Miernu zdĺhavosť skladby však ospravedlňuje jej rozmanitosť. Mierne komplikácie s angličtinou počujeme v „Shattering Hope“, čo je ale u kapiel z Talianska miernym štandardom. S prihliadnutím k tomu sme vlastne celkom v dobrej kvalite, ide skôr o to, že zo spevu je citeľné, že angličtina nie je rodným jazykom speváka. Aký by to bol powermetalový album bez balady – pri „Fallen Brother“ počujeme epickosť celého albumu v plnej kráse. Pri „Sickness Divine“ človek začne mať síce mierny pocit, že toto už niekde počul, ale vždy, keď začnem mať pocit, že je to jednotvárne, kapela prekvapí prvkom, či zmenou tempa. Plynule som prešiel cez „The Rising“ a „Silver Feathers“ až k titulnej skladbe albumu, ktorá je opäť viac ako 6 minút dlhá a prekvapivo ju nájdeme na úplnom konci albumu. Tu miestami zaniká spev, „talianska angličtina“ sa zosilňuje a miestami majú gitary fakt divný zvuk, ktorý som si počas zvyšku albumu nevšimol.

Second Life je príjemne vyvážený, energický a aj napriek skôr klasickému powermetalu pomerne svieži. Posledná skladba po silnom albume ale zanecháva trpkú pachuť v ušiach. Možno predsa len mala byť niekde na začiatku. Inak album mierne trpí na silný prízvuk v angličtine a nedostatok inovácií, ale ten je skôr len mojou výhradou, ktorú nemusí zdieľať každý.

Ak si chcete spomenúť na klasický powermetal, Dragonhammer a jeho Second Life je skvelou cestou. Ľuďom, ktorí tento žáner zbožňujú a nemajú radi novinky by tiež mohol prísť na chuť. Zmeny tempa a melódií sú len bonusom albumu.