Recenzia 12.11.2022 U.D.O. - HELLMAGAZINE

Michal Roháč • 10/10

U.D.O. - The Legacy

Neodmysliteľná súčasť nemeckej, ale aj svetovej heavy metalovej scény. Preslávil sa v kapele Accept a albumy s ním sú dnes považované za kult. Avšak nastali osobné nezhody a tak malý krikľúň Udo Dirkschneider opúšťa svoju pôvodnú kapelu a založí svoju pod názvom U.D.O. (Udo Dirkschneider Orchestra). Kapela s častými obmenami v zostave a v medzi období rozpadu keď to ešte skúsil so svojimi spoluhráčmi s Accept sa kapela udržala a našla si svojich verných fanúšikov. Aj keď veľa z nich je práve z fanzóny Accept. Tak či onak svojej minulosti sa nezbaví a vlastne ani nechce, pretože už vydal aj koncertné albumy z turné kde hral svoje skladby, ktoré kedysi zložil. Tomu sa ale nebudeme venovať, pretože teraz tu máme novinku, takú bilanciu svojej kariéry s kapelou U.D.O. Sedemnásť štúdiových albumov je úctyhodný počet a tak bolo z čoho vyberať. Na dvoch CD tak povyberal 33 skladieb, ktoré v chronologickom poradí povyberal tak, aby každý album mal svojho zástupcu a ku nim pridal skladby ktoré neboli vydané, alebo sa objavili na singloch. Trochu ma len zarazilo poradie, pretože skladby nejdú od najstarších po najnovšie, ale opačne. Ale na toto má určite maestro Dirkschneider svoj dôvod. Skladby nikdy nelámali hitparády, ale zato u fanúšikov sa tešili veľkej obľube a kapela na nich stavala svoje koncertné vystúpenia. Vlastne by sa dalo povedať, že Udo dal svojim fanúšikom to čo dlhé roky im dával na svojich vystúpeniach a teraz to majú v jednom celku. Výber skladieb na výbornú a nevydané, či bonusové tu len pridávajú hodnotu celej kompilácie.