Recenzia 02.05.2022 Udo Dirschneider - HELLMAGAZINE

Michal Roháč • 10/10

UDO DIRKSCHNEIDER - My Way

Legendárny spevák kapely Accept, ktorý si dokázal vydobiť svoje miesto na metalovej scéne aj so svojou kapelou U.D.O. aj napriek tomu, že tento rok oslávil 70 rokov sa rozhodne nechystá do dôchodku. Vek je iba číslo a Udo stále dokazuje, že ešte stále je vo výbornej kondícii. Veď v druhej polovici roka vydal s kapelou U.D.O. zbrusu nový album a vzápätí ihneď ohlásil vydanie albumu ktorý dnes padol za recenziu. Už jeho výstižný názov hovorí, že maestro tentokrát odhalí skladby jeho mladosti, alebo tie ktoré si rád vypočuje pokiaľ práve nestojí na pódiu. Na novom albume Udo predstavil 17 skladieb od svojich obľúbených  interpretov ako Frank Sinatra, Tina Turner, Rainbow, The Sweet, Judas Priest, Motörhead,AC DC, Queen, Scorpions, Led Zeppelin, Billy Squier, Wolfsheim, Rolling Stones. O pestrosti niet pochýb a kvalita prevedenia skladieb je brilantná. Každá zo skladieb je ihneď rozoznateľná a samozrejme Udo si trochu poupravil a popohnal na svoj štýl. Je ťažko vybrať top skladby, ale také Hell Bent For Leather, T.N.T. či He´s a Woman, She´s a Man by si Udo mohol strihnúť aj ako hosť s autorom konkrétnej skladby. To by sa dalo povedať o každej, avšak niektorí autori a speváci žiaľ už sú po smrti. Za mimoriadne mi príde skladba od synth – popovej kapely Wolfsheim Kein Züruck a túto skladbu som si po vypočutí dohľadal aj v origináli. Nepoviem že v podaní Uda znie lepšie, ale iba skonštatujem, že metal dodal tejto skladbe oveľa viac výraznosti. Vskutku excelentný album po ktorom fanúšikovia metalovej muziky s radosťou siahnu a dúfam, že na koncertoch budú do skladieb zaradené aj prevzaté skladby, pretože taká We Will Rock You, Hell Bant For Leather, Hellraiser rozospievajú nejeden klub, halu či festival. Geniálne. Nemám čo dodať.